A Day In The Browser Of…

Social networks zijn mijn levensader. Niet alleen voor de lol met mensen die ik ken, half ken of denk te kennen, maar ook omdat ik via de diverse netwerken wordt gevoed met tientallen links naar interessante websites. Punt is alleen dat ik de sites wel allemaal open, maar er niet altijd aan toe kom om ze tot me te nemen. Nu dan, ik loop ze even met je door. Welke websites staan op dit moment open? Klik de titels om de sites te bezoeken.

Google Wave for Project Management
Een van Googles laatste lanceringen is Google Wave. Google Wave is een poging van Google om onze wens tot online collaboration in een applicatie te vatten, die wellicht leidt tot een standaard voor een nieuwe manier van online communicatie. Maar iedereen is nog een beetje aan het zoeken welk ultiem gebruiksgemak het gaat brengen. Op deze site wordt een poging gedaan om aan te geven hoe Google Wave is in te zetten voor projectmanagement

Effective Signup Process
Ik werk bij een social media bureau waar ook interaction guru’s werken. Een artikel dat mij wijst op de vier elementen van een effectief community signup process ga ik zeker even lezen. Al was het maar om een discussie aan de lunchtafel te doen kantelen:)

Looking for Mr. Li
Een mooi project van de VPRO en de Wereldomroep waarin wordt bericht over de zon- en schaduwkanten van globalisering, met de Chinese expansie als rode draad. Deze link kreeg ik overigens via mijn echte netwerk op het NPOX-congres.

De top 50 realtime web startups
Het realtime web – wat gebeurt er nu?! – is een ontwikkeling die me zeer aanspreekt. Een blog van een jaar oud doet niet ter zake. De ontwikkelingen gaan zo hard. Maar hoe breng je voor de not so real time internetter ook meerwaarde in de hectiek op het web?

Introducing listbrowser
Twitter biedt sinds kort de mogelijkheid om lijsten aan te leggen van Twitter-gebruikers rondom bepaalde zelf te kiezen thema’s. Het aantal lists is na een dag al niet meer te tellen, dus de eerste behoefte is dan natuurlijk een listbrowser. Deze is gebouwd door Dave Winer, maar is eigenlijk meer het afsnijden van een bocht dan echt dat het echt vernieuwend is.

6 Innovative Ways Businesses are Capitalizing on Foursquare
Al eerder schreef ik over de mogelijkheden van Foursquare voor lokale ondernemers. Op deze pagina een leuk overzicht van meer mogelijkheden voor de kleine horeca-ondernemer.

Six Social Media Trends for 2010
Wat zijn de ontwikkelingen in social media? Voorspellingen voor volgend jaar zijn altijd leuk om te lezen. Over mobile, sharing en social media policy bij grote bedrijven.

5 Ways to Promote Your Facebook Fan Page
Ik hou van tips en tricks. En aangezien Facebook hard op weg is om de Albert Heijn van de social networks te worden, raad ik veel klanten ook aan om in ieder geval zich eens te verdiepen in de mogelijkheden van Facebook om je doelgroep te bereiken. Als je dit artikel leest, lijkt het simpel, maar als je niet weet hoe het werkt, wordt het nooit wat met je Facebook Fan Page! Deze link vond ik via LinkedIn zoals je kunt zien.

YouTube Direct
Echt de allernieuwste streek van Google. YouTube Direct biedt je als bedrijf de mogelijkheid om een full-flex user generated video-applicatie te integreren in je site, inclusief workflowmanagement. Get it now!

Top 10 Tips For New Twitter Users
Zelf zit ik al een kleine drie jaar op Twitter. Maar nog steeds is het wel eens lastig om mensen de lol ervan uit te leggen. Dus elke Twitter for Dummies-lijstje bekijk ik altijd even om te zien hoe anderen proberen de non-believers te overtuigen. Deze komt overigens van de geleerden van het Center of New Media Studies. Een heel ander lijstje is door Guy Kawasaki opgesteld. Ook leuk!

Don’t Annoy Facebook Friends Who Don’t Get It, Use Selective Twitter
Omdat inmiddels alle netwerken aan elkaar gekoppeld zijn stuur ik mijn foto’s van Mobypicture naar Flickr, Plaxo, Twitter, Posterous, Facebook en mijn eigen blog. Dat kan ook met Twitter. Maar als je je tweets linea recta naar Facebook pompt, ben je toch niet echt aanwezig, vinden sommige van je vrienden. Hoe dat wat subtieler aan te pakken lees je hier.

Frans Duijts – Lieveling
Ah, eindelijk een eigen productie! André Hazes is alive! De meest recente site die we met Headline Interactive hebben opgeleverd. Een WordPress-site die we voor de TROS hebben ontwikkeld om de Sterren Awards te promoten en het publiek de mogelijkheid te bieden om mee te stemmen op zijn favoriet.

Geef een reactie

