Get your lifestream together!

Je leven en gedachten online publiceren op een tiental verschillende websites is inmiddels de gewoonste zaak van de wereld. Zo gewoon, dat Hyves en Facebook aan alle kanten worden belaagd door van oorsprong saaie netwerksites als LinkedIn of door adresboeksynchronisatie-sites als Plaxo. De techniek van het social web heeft dit mogelijk gemaakt. Dat is mooi. We hebben geen alles-in-één-pakket van Facebook meer nodig. Wat niet zo mooi is, is dat al die ‘concurrenten’ niet echt lekker ogen.

Is dat belangrijk? Ja, vind ik wel. Voor de geeks onder ons is het delen op zich al van grote waarde. Maar voor de grote meerderheid is een mooie website ook van belang. En zeker voor degenen die zo’n site willen inzetten voor personal branding. Onze video’s staan op YouTube, onze foto’s op Flickr, onze blogs bij WordPress en ga zo maar door. En het liefst zouden we voor de verzameling van al die content allemaal een maatpak hebben zoals socialite Julia Allison of onze eigen Paul de Leeuw.

De afgelopen jaren heb ik mijn publicaties op tientallen verzamelaars geplaatst, zoals Tumblr en Storytlr. De laatste dienst is er overigens eind vorig jaar mee gestopt. Leuk, maar qua peronalisatie van de vormgeving beperkt. Tot ik onlangs op het blog van Wout van den Dool vernam van Flavors.me. Tuurlijk zitten ook hier beperkingen aan, maar zij hebben een hele goede poging gedaan om de user out-of-the-box echt een goed ogende website aan te bieden, waar je al je online content op één pagina kunt publiceren. Vooral de foto-verzameling en mijn boekenlijst zien er hier beter uit dan op de bronsites Mobypicture (via Flickr) en Goodreads.

Deze dienst is nog in closed beta. Maar met de invitecode ‘lifestreamblog’ kun je alvast van start. Get it together!

5 gedachten over “Get your lifestream together!

    1. martijnverver Berichtauteur

      @Mike Het is nu een platte publicatie van alle diensten. Er is geen interactie mogelijk. Ik zou er op zijn minst een aantal share-buttons bij willen hebben en liefst ook de mogelijkheid tot reageren op elke publicatie. Desnoods alleen binnen Flavors.me, maar door de API’s van de diverse diensten goed te gebruiken, kun je reacties ook direct doorsturen naar de Twitters en Facebooks van deze wereld.

    1. martijnverver Berichtauteur

      @Wout Goed nieuws! Ben nu in Zwitserland zoals je wellicht op mijn Flavors-pagina hebt kunnen zien:) Ga bij thuiskomst direct even checken.

Geef een reactie

