Building (a) great business

Maandag 4 en dinsdag 5 oktober ben ik bij het congres The Future of Web Apps in Londen. Sprekers lopen uiteen van hardcore techneuten tot succesvolle ondernemers en alles ertussenin. Maandagochtend in ieder geval twee ondernemers die met Grasshopper en Freshbooks succesvolle ondernemimgen hebben opgezet.

De lessen die David Hauser (Grasshopper) en Mike McDerment (Freshbooks) ons meegeven om aan een succesvolle onderneming te bouwen:

David Hauser:
Zorg voor een goede bedrijfscultuur. Klanten kopen niet bij je omdat je de goedkoopste bent, maar om wat je uitstraalt. “The core values of your company are not aspirations, excellence or honesty; they are never changing guidelines transcending your products or services. It’s the ‘how’.” Kortom: hoe sta je in het leven en ten opzichte van je werk en klanten, en straal je dat ook uit?

Mike McDerment:
De manier om je webapp te vermarkten is niet door te vertellen welk product je verkoopt, maar wat de benefits zijn. Onderken dat je potentiële klanten een probleem hebben, jij hebt daar een oplossing voor. Maak de kopers duidelijk welke voordelen jouw oplossing biedt. Kwantificeer die voordelen en vertel een mooi verhaal waarin het probleem de oplossing en de voordelen helder worden. “Make a story, that’s your weapon!”

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s