30 tips voor de internetsamurai

Jason Calacanis, ondernemer, investeerder en bekend van onder meer de show This Week in Startups geeft ons op Future of Web Apps dertig tips als je ondernemer wilt zijn in de internetbusiness. Van idee tot aan de verkoop van je bedrijf.

1. There are Samurai and there are rice pickers. Deze tips zijn voor de Samurai.
2. Don’t overestimate the downside risk. Je hoeft niet supersmart te zijn, you might just hit the ball with a good idea.
3. Pick your investors. and ask specific questions. Ask for a meeting when your product is ready.
4. Sell promise, not performance.
5. Pick the right beach to surf on. 1994 was voor Calacanis een goeie tijd om contentnetworks te beginnen.
6. Define your culture. Define exactly what the people in your company must be like. Define the culture, before it defines you.
7. Fire the good people. (Keep the great people)
8. Pick apples from the orchard (boomgaard), Develop het talent in je eigen bedrijf. Als je de beste developers van een ander bedrijf haalt, krijg je een stuk geschiedenis mee.
9. Have a great domainname. Can I say it on the phone, and can one spell it afterwards.
10. Have a stunning logo
11. World class design and UX
12. Be the brand. You got to live the brand. Hebben je medewerkers het logo in de mail, de naam in hun Twitterbio.
13. Talk to customers.
14. Delight users. Calacanis: “Mailchimp makes me smile.”
15. Break bread with your team. Lunch, diner, drinks on a friday night. Medewerkers die geregeld afhaken bij gratis bier op vrijdag, zijn misschien niet de juiste medewerkers.
16. Sales solves everything. Focus on revenue.
17. Always be recruiting. You never know when the next supertalented person comes in.
18. Low salaries, high stock options. Medewerkers die alleen voor geld gaan: no good. Er moet de wil zijn om mee te bouwen aan het bedrijf.
19. Fire fast, hire slow.
20. Iterate and pivot. Groupon begon bijvoorbeeld als een community voor goede doelen, maar de leden groepeerden zich om inkoopdeals te sluiten. Het bedrijf draaide mee met de leden en is nu zeer succesvol.
21. Winning is more important than anything
22. Nobody remembers how you got there. Zuckerberg is met zijn misse gedrag de meest succesvolle man in de business. It is a game, and if necessary: bend the rules, or play dirty. 23. 23.YouTube begon als platform om stolen content up te loaden, en ze hadden net op tijd het copyright system op orde voor de eerste lawsuits.
24. Now sell the performance
25. Product wins. In the past it was distribution, but now it is the best product that wins in this industry.
26. Trees dont grow to the moon
27. When to sell? als je er geen lol meer in hebt, het operationeel niet meer kan runnen, of geen geld meer heb om het in de lucht te houden
28. Create a marketplace. Zorg dat je drie of vier buyers vindt.
29.Now sell the promise again.
30. Stay classy after people buy your company. Ga geen modder gooien naar de koper omdat ze niet goed met je product omgaan, als je net 10 miljoen dollar hebt ontvangen

You only have to be right once. Swing the bat three or four times, and it will hit the ball.

Advertenties

Een gedachte over “30 tips voor de internetsamurai

  1. Pingback: Headline Interactive » Blog Archive » Future Of Web Apps 2010

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s