Review: Huid en Haar

Huid en HaarHuid en Haar by Arnon Grunberg
My rating: 3 of 5 stars

Prettig om weer eens meer dan de dagelijkse twee alinea’s in de Volkskrant te lezen van Grunberg, namelijk 520 pagina’s. Het lukt hem weer, om mij dit in vier dagen te laten uitlezen, maar het is voorlopig ook even de laatste roman van hem die ik lees. Er begint een soort gewenning op te treden. Wederom trekt een stoet min of meer wonderlijke personages voorbij, waarvan minimaal de helft met een bovenmatige hang naar sexuele abberaties. Verhaallijnen lopen langzaam in elkaar over, de werkelijkheid ontvouwt zich niet alleen aan de lezer, maar ook aan de op het oog gewone hoofdpersonen. Het zwarte einde is als altijd bij Grunberg onontkoombaar.

View all my reviews

Naschrift: Een boekrecensie lijkt wat off-topic op dit blog. Maar er zijn een aantal redenen om hem toch te plaatsen. Ten eerste krijg jij – de lezer – een idee wat ik doe als ik niet schrijf op dit blog;-) Ten tweede druk ik graag op knopjes, ben ik dol op API’s en verbind ik het hele internet aan elkaar, als het om mijn eigen inhoud gaat. In dit geval zag ik bij mijn digitale boekenplank Goodreads de knop om mijn review door te plaatsen op mijn blog. En dat vind ik leuk. Goodreads is een mooie site als je van lezen houdt. Bovendien zie ik ook welke boeken mijn (nu nog) enige boekenvriend Marco Raaphorst beoordeelt:)

Geef een reactie

