De impact van mobiel internet [Infographic]

De smartphone verandert de manier waarop je online communiceert met je doelgroep en je klant. Mobiel internet is voor mij al net zo gewoon als het feit dat de krant op tabloidformaat wordt gedrukt. En ik ben niet alleen. De cijfers zeggen dat in 2013 het omslagpunt komt… Zo’n opmerking doet vermoeden dat je geen websites meer voor de desktop computer hoeft te bouwen. Maar het is ook een beetje goochelen met statistieken. Ik pak er even een infographic bij (zie hieronder). Hieruit maak ik een aantal zaken op:

  • In 2013 zijn er meer mobiele internetapparaten in omloop dan desktop-computers…Dat wil niet zeggen dat er ook in absolute zin vaker op mobieltjes naar websites wordt gekeken..
  • In 2012 is het aantal mobiele shoppers flink gestegen ten opzichte van 2011, net als het aantal aankopen…Maar over welke aantallen hebben we het?!

Zo kun je over alle statistieken wat zeggen. Feit is natuurlijk wel dat je uit je eigen Google Analytics-overzichten kunt zien dat je je mobiele bezoekers niet meer kunt negeren. Geef ze een optimale mobiele ervaring. En als je adverteert op mobiel, dan is de laatste metric interessant: ‘Het noemen van een plaatsnaam in een mobiele advertentie genereert een 200% stijging van de CTR.”

++ Click Image to Enlarge ++
How Mobile is Changing Business
Source: How Mobile is Changing Business – Infographic

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s